fredag 6 februari 2015

Nu har jag kommit igång...

Nu känns det på riktigt - jag är faktiskt ordförande i socialnämnden. Det känns stort och viktigt. Min ambition var att besöka våra särskilda boenden innan januari månad var slut. Det har jag nu gjort. Det jag slogs av vid besöken var hur fantastisk personalen är. Mjuka varma händer och rara leenden mötte mig vart jag kom. Det finns heller ingen skillnad i de som drivs privat och de kommunala, den trevliga atmosfären mötte mig överallt.

Men visst finns det skillnader. Det ska ändå sägas att våra särskilda boenden är lite olika. Verksamhetschefen betyder mycket för hur stämningen är, våra chefer är bra och engagerade i de äldre och vill dem det allra bästa.
Intressant att notera är att ingen sade sig vara missnöjd med pengarna som tillförs verksamheten. Vi har alltså en peng på rätt nivå. Känns riktigt skönt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar