fredag 21 november 2014

Nästa mandatperiod

Igår kväll valde vår fullmäktigegrupp nästan 100 moderater till olika uppdrag i nämnder och styrelser. Själv nominerades jag till ordförande i socialnämnden. Ett ibland tufft uppdrag men jag ser verkligen fram emot det, och att jobba där tillsammans med de övriga.

Det är med visst vemod jag kommer lämna tekniska nämnden. Det har varit så fantastiskt roligt och givande. Alla kontakter med danderydsborna har alltid varit spännande, även om vi inte tyckt lika alla gånger har jag upplevt en stor respekt för mig i rollen som förtroendevald.

Arbetet tillsammans med alla medarbetare på tekniska kontoret kommer jag såklart också sakna. En sån fantastisk stab av duktiga människor som var och en inom sitt specialområde brinner för sin uppgift. Dessutom med en lyhördhet och respekt för politiken, som ju ibland kanske fattar knasiga beslut…



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar