lördag 25 oktober 2014

Danderyd mot 2020-talet – med skola, äldreomsorg och bostäder i fokus


  • I vår överenskommelse M, FP och KD finns många riktigt bra punkter med. Jag är helnöjd med vad uppgörelsen innebär och med vad vi kommer jobba hårt med att kunna åstadkomma under de kommande fyra åren.

  • En av de viktigaste sakerna som jag är extra nöjd med är att vi är tydliga med att vi vill ha en återvinningscentral, jag kallar det Mini-Hagby. Det ska vara enkelt att göra sig av med det vi inte har behov av längre och det ska vara lättare att slänga på rätt ställe än kasta ut sakerna i skogen. Tyvärr är det alltför många som tippar skräp både här och där…

  • I övrigt har vi kommit överens om att fortsätta jobbet med cykelstradan, snabbcykelvägen från Täby till Roslagstull. En annan viktig cykelväg är den utmed Edsbergsvägen för att vi smidigt ska kunna ta oss från Danderyd till Sollentuna och vidare mot Kista. Det blir fler och fler som pendlar med cykel och då ska det gå både säkert och snabbt.

  • Det här är frågor som jag som ordförande i tekniska nämnden bl a verkat för, men inte kunnat komma i mål med. Men nu kan jag se målet, även om det är en bit kvar. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar