onsdag 2 oktober 2013

Nomineringstider

Nu är vi moderater mitt inne i nomineringsperioden, en period som ibland tar fram det sämsta hos oss människor. Nu gäller det att samla röster, fast det kallas förtroende...

Är själv glad att ha fått stöd så att jag får delta i medlemmarnas försöksnominering, kallades tidigare provval. Det betyder inte att jag är riksdagsledamot, det betyder inte ens att jag får stå på valsedel det betyder bara att jag krånglat mig igenom det första nålsögat.

Vid måndagens kommunstyrelsemöte beslutades att inrätta naturreservat på den kommunalt ägda marken i Rinkebyskogen. Ett beslut som jag jublar över, kunde inte bli bättre helt enkelt.
Många säger, så även jag förut, att vi inte ska bakbinda framtida generationer men vad är det vi gör när vi bygger ett hus. Exakt samma sak - fast tvärtom.

Igår kväll deltog jag som många andra moderater på kandidatutbildning steg 1. Vi gick igenom frågor och politik för skola, immigration och brott o polis. För att få ställa upp i val för moderaterna krävs att vi deltar i alla tre stegen. På torsdag blir det steg 2 för min del och den 14 oktober steg 3. Puh...

I eftermiddag/kväll blir det intensivt. Kl 16 är jag med på ett informationsmöte för allmänheten i Information Danderyd om Översiksplanen. Direkt därpå diskuterar moderatgruppen i tekniska nämnden lite framtidsfrågor och sedan ikväll kl 19 blir det ett riktigt spännande gruppmöte som handlar om Mörby C. Nu händer det saker!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar