måndag 13 maj 2013

Sandsopning och lite mötesrapportering

Inte ett dugg roligt att vara ordförande i tekniska nämnden i dessa dagar. Många klagar på all sand som fortfarande ligger kvar och dammar. Om det är någon tröst så är jag också ilsken och arg, dock inte på att sanden är kvar på sina håll utan på att gång- och cykelvägarna inte prioriterats!
En bil har inga problem att köra i sand men en cykel har... Enligt avtal ska arbetet vara klart i vecka 20, det är veckan som inleddes idag.

Självklart har jag stött på tekniska kontoret och bett dem ta i ordentligt, entreprenören Svevia gör alltså inte sitt jobb! Det måste vi självklart vara tydliga med att påtala för dem. Basta!

Imorse var jag inbjuden att vara med på KSAUs (kommunstyrelsens arbetsutskott) möte när punkten Mörby centrum var uppe till diskussion. Nu börjar det äntligen röra på sig och tanken är att kommunstyrelsen ska fatta beslut om den vidare processen den 20 maj. Äntligen börjar det röra på sig.

Jag sitter i en arbetsgrupp som har fått nöjet att svara på remissen "Föregångsland för klimat och hållbarhet". Tanken är att dokumentet sedan ska vidare till partistyrelsen och stämman för att bli moderat politik. Ikväll har vi möte och förhoppningsvis är vi överens om tagen och kan lämna ett bra remissvar.

På torsdag morgon har jag beredningsutskott inför tekniska nämnden den 22 maj, på eftermiddagen ordförandemöte och kvällen avslutas med fullmäktigegrupp. Handlingarna till dessa möten finns på kommunens hemsida senare i veckan, länkar kommer.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar