torsdag 16 maj 2013

Hur kör folk egentligen?

Tekniska nämnden har i sin budget varje år pengar för trafiksäkerhetshöjande åtgärder. Många önskemål blir dock inte gjorda direkt utan får stå tillbaka för ännu mera angelägna projekt. Det handlar verkligen om att prioritera hårt bland många angelägna åtgärder.

Men, tänk om vi alla kunde köra med lite mera hänsyn och respekt för våra medtrafikanter. Bilister, cyklister, fotgängare..... Då skulle vi få en betydligt trevligare och mjukare trafikmiljö. Jag har också en känsla av att efterlevnaden av våra hastighetsbegränsningar kunde vara bättre. Nu har jag ju ingen radarmätare utan bara en känsla....

Igår när jag körde Stockholmsvägen i ca 48-49 km/h blev jag omkörd! Idag på Mörbyleden hände mig samma sak igen, vid samma hastighet! Båda gångerna dagtid med ganska mycket trafik, både bilar, cyklister och fotgängare.... Det är faktiskt inte OK!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar