onsdag 20 mars 2013

men vilken stressig vecka...

Känns himla roligt när man är borta på konferens. Att få träffa vänner som inte ses så ofta är ju alltid roligt och inspirerande. Träffade ett stort gäng kvinnor som gick samma utbildning som jag, för en hel del år sedan nu.....
Verkar som om vi ska försöka sy ihop något för i sommar. Det är mycket som ska stämma, får väl se hur det blir?

Igår tisdag hade vi planeringsmöte inför vårkampanjen i april. Vi har en stor nationell kampanjperiod då alla aktiva moderater ska ut och lyssna med stora öron och små munnar. Nog så svårt för en politiker... Men det är det som är så roligt med att vara förtroendevald, att få diskutera med människor som har ett engagemang för sin hembygd.

Ikväll har vi kandidatutbildning. Förhoppningsvis träffar vi samhällsintresserade danderydsbor som vill vara med och göra Danderyd ännu bättre. Vi vill självklart bli ännu flera!
Jag kommer dyka ner i tekniska nämnden och berätta lite om vad vi gör och vilka frågor som hamnar på vårt bord.

Imorgon har M-kvinnorna i Stockholms län sk representantskap, istället för årsmöte/stämma eftersom kvinnorna är ett nätverk och ingen egen förening i vanlig mening. Jag har varit ordförande i valberedningen och vi ska lägga ett förslag på en styrelse. Det är ett jobb att vara valberedare men jag har haft stor hjälp och bra stöd av mina kollegor Anna-Karin och Helene.

Kan inte låta bli att kommentera Tobias Billström. Han har så här långt skött sitt uppdrag med den äran, jag inte haft något att klaga på. Faktiskt en av de bästa statsråden och den absolut bästa på den platsen ever.
Förstår faktiskt inte hur hans chef, vår statsminister, kan gå ut offentligt och kritisera som jag hörde igår på radion? Sånt tar man på kammarn. Allt annat är ojust.

Om min vecka är stressig törs jag inte tänka på hur Billströms varit, undrar om han fått någon sömn alls.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar