torsdag 21 februari 2013

Lite av varje

I lördags ansvarade tekniska nämnden för lördagskampanjen. Lena Cronvall-Morén och jag bjöd förbipasserande danderydsbor och andra på geléhjärtan.

Faktiskt tror jag att vi kunde ana en liten känsla av våren.....





Vid tisdagens konstituerande styrelsemöte fick jag återigen förtroendet att vara kassör och sekreterare. Det är ju ganska naturliga uppgifter eftersom jag ju är anställd av partiet för att sköta vissa praktiska detaljer. Självklart är jag precis som de övriga i styrelsen också ideellt engagerad i kampanjande och annat partiarbete i många olika former.

I onsdags hade vi teknisk nämnd. Vi fattade ett nytt beslut om ombudgeteringar och budgetprognos 1. Förutom detta beslutsärende fick vi lära oss ännu lite mera om det stora ärendet om upphandling av renhållningsentreprenad som ska fattas senare i år.

Idag torsdag började dagen i Vallentuna med styrelsemöte i Sörab. Vårt väl fungerande renhållningsbolag där Olle Reichenberg och jag själv representerar Danderyd i styrelsen.

I kväll möte med Stockholms läns förbundsstyrelse. Alltid lika spännande och roligt att träffa moderater från många av länets föreningar/kommuner.

Dagen har jag också ägnat åt lite valberedningsarbete. Har förtroendet att leda valberedningens arbete med att föreslå en styrelse för länets moderatkvinnor. Kanske känns lite omodernt med en "kvinnoklubb", men mycket gott och givande arbete för alla länets kvinnor organiserar de hur som helst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar