tisdag 2 oktober 2012

Trägen vinner

Att politik inte är för de snabba visar detta inlägg. I december 2005 motionerade jag i Danderyds kommunfullmäktige om att vi ville ha sänkt hastighet på motorvägen!

Efter sedvanlig behandling bifölls motionen! Yippie, jag och många med mig blev jätteglada.

Nu, 2012, säger sig Trafikverket vilja göra något åt miljöproblemen som motorvägen skapar. Genom att sänka hastigheten under säsongen med dubbdäck tas åtminstone ett litet steg på vägen och att man också säger sig vilja testa sk tyst asfalt är ytterligare ett litet steg.

Detta visar på två saker; det första är att man aldrig får eller ska ge upp och det andra att det faktiskt går att få kolossen Trafikverket att ändra uppfattning! Vid tiden när jag la motionen hette myndigheten Vägverket. Under åren som gått har jag och många andra med mig stött på, först Vägverket och sedan Trafikverket. Varje gång har det varit som att tala med en vägg.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar