måndag 10 september 2012

Svenska riksdagsledamöter på världsturné

I dagarna reser riksdagsledamöterna. De reser långt och länge för dyra skattekronor. Jag kan inte låta bli att undra till vilken nytta de gör dessa långa och kostsamma resor. Behöver verkligen så många resa till samma ställe, skulle det inte kunna gå att effektivisera genom att bara en del åker och istället delger kollegorna vad de sett genom att de redovisar för varandra efter hemkomst.

Länder som fått eller får besök av svenska riksdagsledamöter är bl a Sydamerika, Australien, USA, Kanada och Japan. 

Jag vet inte hur andra tänker men själv kan jag inte låta bli att fundera över om det inte finns ett spår av egen semester- eller upplevelseresa. Särskilt eftersom något krav på nytta av resan inte tycks finnas.....

Nu tror många säkert att det handlar om avundsjuka hos mig. Men det kan jag försäkra alla om, att så är det inte! Det kan kanske låta konstigt och udda men jag gillar inte att vara hemifrån, sover faktiskt allra bäst hemma i min egen säng. Jag föredrar också att själv välja mitt ressällskap.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar