tisdag 15 maj 2012

De här ljusa vårkvällarna är ljuvliga

Haft en riktigt bra dag idag! Känner mig helnöjd och uppåt. Kanske beror det på att en långledig helg ligger framför oss. Förutom att fira 17 maj och Folknykterhetens dag på torsdag står målning på helgschemat, ett litet rum, fem trädgårdsstolar och en ytterdörr tänker jag hinna med.

Började dagen på Djursholms slott med justering av fullmäktiges protokoll. Det är viktigt och noga att allt blir rätt, tur att vi är fyra stycken som läser och med gemensamma krafter får till ett snyggt och korrekt protokoll.

Sen blev det buss 508 till Karolinska sjukhuset, bilen tar jag bara när jag måste, finns det kollektivtrafik som alternativ är det mycket bekvämare. Bara slippa stressen med att leta parkeringsplats.....

Stockholms Auktionsverks visning går ju inte att missa, Nutida. Såg flera tavlor jag inte skulle ha något emot att hänga hemma på väggen. Hoppas jag får möjlighet och tid att gå på auktionen också, det är spännande och lärorikt.

På eftermiddagen dags för justering av protokoll nummer två, nu handlade det om tekniska nämndens möte förra veckan. Innan själva justeringen hade jag ett som vanligt intressant och givande samtal med nämndsekreteraren. Linn Tjus är en fantastiskt engagerad, kunnig och serviceminded person. Protokollen är dessutom alltid korrekta och tydliga.

Efter allt detta fortfarande två möten kvar innan det är dags att göra kväll.
Först ett M-ordförandemöte. Vi behöver informeras och informera varandra om vad vi har för frågor på gång. Mina ordförandevänner är dessutom väldigt trevliga och lättpratade. En förutsättning för att man ska orka är faktiskt att man har bra människor omkring sig, det har jag verkligen!

Fullmäktigegruppens möte kl 19 blir faktiskt dagens sista! Att sen kliva ut från Djursholms slott kl 21 en kväll i maj med alla dofter och fortfarande ljust ute hjälper verkligen till att hålla humöret på topp. Nu är Sverige som allra bäst!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar