söndag 15 april 2012

Vad är det som händer, inte bara roligt...

I vårt demokratiska land, där vi högt värnar yttrandefriheten har vi moderater fått vår partilokal vandaliserad två gånger på kort tid.
I mars krossades två fönster, bara krossades utan att någon tog sig in för att stjäla. Helt meningslöst!

I helgen har någon/några roat sig med att med svart färg måla/klottra på våra fönster. Lika meningslöst det!

Varför? Varför förstöra och sabotera, uppenbart är ilskan riktat mot oss moderater. Vad vill man, vad tror man att man uppnår?

Jag blir bara så förbannad! Detta medför en himla massa jobb och kostar dessutom en himla massa pengar.

Innan det här såg jag verkligen fram emot kommande vecka. Har en massa roliga och spännande saker att göra. Imorgon bitti får jag nu börja med att kontakta polisen, se om jag själv kan tvätta bort färgen och kontakta försäkringsbolaget......



Nåväl, måndag kväll ska jag åka ut till Ekerö för att där träffa Alliansgruppen i tekniska nämnden. På bilden här intill Anna-Karin Ullgren (M), ordförande tekniska nämnden Ekerö. Ska bli jättekul att få dela med mig av mina erfarenheter av nämndarbetet. När jag idag satt på landet och förberedde mig kunde jag se att vi har en massa saker vi kan vara stolta över.
Jag ska berätta om hur vi arbetar med målstyrning och kommer också berätta för dem om det miljöarbete vi arbetar med. Blir lite av en favorit i repris, eftersom jag berättade om just vårt miljöarbete så sent som förra veckan på vårt föreningsmöte.

På onsdag har vi teknisk nämnd, här finns agendan.

På tisdag har vi fullmäktigegrupp och redan på torsdag kommunstyrelse, här finns denna agenda.








2 kommentarer:

  1. Tack Carina för en MYCKET inspirerande dragning! Det är skönt att se så mycket energi och intresse hos en luttrad politiker :-)
    Vi ses på fredag!
    Hälsningar
    Helena Butén
    Ekerö TN

    SvaraRadera
  2. Hej och godmorgon
    Stort tack.
    Jättekul att träffa er. Ni var ju mycket inspirerande samtalspartner, men jag tycker också att det är fantastiskt kul, roligt att det märks!
    Absolut, ses på fredag, kul.
    Hälsningar
    Carina

    SvaraRadera