lördag 3 mars 2012

Vilken underbar lördag


Idag var det vår i luften på riktigt. Solen värmde riktigt skönt när vi kampanjade i Mörby centrum på förmiddagen. Hade några bra och trevliga samtal också, även om Danderyd är rätt tomt så här i slutet av sportlovsveckan. Det var papperskorgar som saknades, undringar om när det händer något med Mörby centrum, frågor om äldreboenden och som vanligt glada tillrop från partisympatisörer. Vi som syns på bilden är Gunilla Friis, jag själv i ny ljusblå moderathalsduk, Olle Reichenberg och Isabella Jernbeck, vi sitter alla i kommunstyrelsen.

Åkte sen in till stan en tur för att umgås med dottern, fika på Sturekatten har nästan blivit en tradition för oss. Det är alltid så trevligt och gott där.

Gräsänka och alldeles solokvist hemma satt jag i soffan och tittade på Melodifestivalen. Thorsten Flinks låt var bäst och ju fler gånger jag hörde den desto bättre blev den. Fast det fanns redan tidigare en finalklar låt som är riktigt, riktigt bra - lyssna här: David Lindgren. Honom tror jag vi kommer få höra mer av vad det lider.

Söndagen ska jag ägna åt kommunala handlingar. En hel del möten nästa vecka som måste förberedas; planberedning, styrgrupp Mörby Centrum, beredningsutskott är en del av vad jag ska ägna mig åt. Fast skiner solen lika fint som idag måste det nog bli en rejäl promenad också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar