tisdag 13 mars 2012

På besök på andra sidan stan - i Haninge


Moderaterna i Haninge hade bjudit in Sofia Fölster, MUF, och mig för att tala på deras årsmöte idag. Sofia pratade om MUF och hur de kampanjar för att ragga flera medlemmar.
Mig hade de bjudit in för att att jag som representant för länets största moderatförening skulle dela med mig av hur vi arbetar med medlemsvärvning.

Jag kunde med glädje berätta om våra lördagskampanjer i Mörby centrum, om våra regelbundna dörrknackningar och hur vi involverar alla våra förtroendevalda. Där arbetar de på ett lite annat sätt och jag hoppas och tror att jag kunde lära och inspirera dem åtminstone lite granna.

På bilderna här till höger syns överst Haningemoderaterna ordförande Alexandra Anstrell och under Haninges kommunstyrelseordförande Martina Mossberg, tillsammans med deras rykande färska roll-up!


När Sofia och jag hade pratat hade de sina årsmötesförhandlingar, en effektiv ordförande ledde mötet som klarades av på några minuter. Därefter lämnade jag ett mörkt och lite småkyligt Haninge medan de övriga gick in i matsalen för en, som det lät vid presentationen, en riktigt god tvårätters middag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar