torsdag 16 februari 2012

Vi valde ny styrelse

Igår hade vi då vårt årsmöte. Riktigt trevligt möte, alltid kul att träffa nya moderata ansikten. Troligen var det det faktum att vi var på Cedergrenska tornet som lockade en del nyfikna. Att besöka Djursholms slott är för oss förtroendevalda i Danderyd vardagsmat men att få komma in i och se och uppleva Cedergrenska tornet gör vi verkligen inte varje dag. De gånger jag själv varit där är lätt räknade men jag blir lika imponerad varje gång!
Isabella Jernbeck lämnade efter ett antal år, fem som ordförande, styrelsen. Jag kommer verkligen sakna Isabella i styrelsen, som tur är träffas vi regelbundet i andra politiska sammanhang......
Istället valde vi Camilla Ferenius, de kontakter jag haft med Camilla är inte så många men det känns redan rätt och spännande att få arbeta tillsammans.
Undertecknad fick förnyat förtroende, stort tack. Det lovar jag att förvalta väl.

Jag arbetar varje dag för att Danderyd ska bli lite bättre.

Vid våra årsmöten brukar vi försöka få hit någon intressant talare, denna gång lyckades vi locka kultur- och idrottsminister Lena Adelsohn Liljeroth som på ett inspirerande sätt berättade om tankar och funderingar inom hennes respektive ansvarsområden. Kanske med någon övervikt till kulturen!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar