onsdag 12 oktober 2011

Håkan Juholt

Jag kan naturligtvis inte låta bli att kommentera turbulensen kring socialdemokraternas partiledare. Som så många andra upprörs jag över hur lättvindigt han kommenterar detta med att "jag trodde jag gjorde rätt". Hur kan man tro det är rätt att vi skattebetalare ska betala hans och sambons hyra? Att göra rätt för sig har dessutom alltid tidigare varit en, enligt dem själva, socialdemokratisk paradgren!
Det var kanske på den gamla goda tiden, den tiden då en socialdemokrat var en hederlig arbetare som visste skillnad på mitt och ditt och rätt och fel?

Ska bli spännande att höra partiledardebatten idag. Juholt kan väl inte fortsätta som han börjat sin karriär, dvs att prata om just hederlig social demokrati?

En bra majoritet behöver en duktig och vass opposition för att bli riktigt bra, det har vi verkligen inte idag?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar