tisdag 5 april 2011

Bryggor

Ewa Bergman (FP) skriver i Mitt i Danderyd den 5 april om de planerade bryggorna i Cedergrenska parken.
Självklart får man tycka vad man vill och att Eva och jag tycker lite olika är inte konstigt. Vad som däremot är lite konstigt är att Eva Bergman inte håller sig till sanningen.
Att sedan tidningens rubriksättare okritiskt väljer en mening som inte stämmer överens med sanningen, var väl inte så lyckat.
Tekniska kontoret har lämnat in ansökan om bygglov till stadsbyggnadskontoret. Självklart i enlighet med gällande detaljplan!

2 kommentarer:

  1. Cilla Lundström7 april 2011 kl. 01:07

    Hej Carina,
    Jag tillhör också dem som anser att detaljplanen är så USEL så att vem som helst kan ansöka om närapå vad som helst för parkens strand.

    Men jag fick idag mothåll av jurister, som talar i Folkpartiets och Ewa Bergmans riktning. Jag kommer att läsa och begrunda. Antar att du kommer det med!

    Läs advokaternas skrivelse till byggnadsnämnden här! http://cedergrenskaparken.blogspot.com/p/senaste-nytt-om-parken.html

    Cilla Lundström
    Cedergrenska parkens vänner

    SvaraRadera
  2. Hej Carina,

    Jag vill inte ge mig in i någon diskussion om vad som är sant eller inte. Den frågan anser jag redan vara väl utredd av Tage Danielsson.

    Emellertid behöver inte frågan om Cedergrenska Parkens framtid i strandpartiet ses som någon detaljplanefråga. Om Tekniska kontorets bygglovsansökan ryms inom detaljplanen lär även Cedergrenska parkens vänners idéer om utveckling av strandpartiet rymmas inom densamma.

    Hur man än vrider på det hela så är det en fråga om politisk viljeinriktning; ska parken utvecklas för det stora flertalet eller privatiseras för fåtalet? Och då för ett fåtal som hellre vill ha sina båtplatser med mer lämplig lokalisering.

    SvaraRadera