fredag 11 mars 2011

Naturkatastrof

Tänk vad bra vi har det ändå, trots det så klagas det och jag vet, jag tillhör också de klagandes skara. Idag känns det dock inte så viktigt, vad är våra problem mot de de har i Asien. Jordbävning och tsunami, stackars, stackars alla drabbade människor.

Men, livet rullar ju på.

Har varit på konferens på Foresta. Jättebra konferens, mycket nytt och lärorikt. Dessutom inspirerande bara att träffa förtroendevalda med samma typ av uppdrag som jag själv. Deltagarna kom från hela landet.
Foresta har varit ett hotell av klass, betonar varit. Idag inte mycket att skryta med, dålig mat, dålig service, dåligt rum. Nej där skulle jag aldrig checka in om jag använde min egen plånbok. Vill egentligen inte att kommunen heller ska betala.

Sossarna har nu äntligen bestämt sig. Undrar verkligen om duon är rätt. Jämtin lyckades ju inte fånga stockholmarna och Juholt, ja oprövad i stora sammanhang. Det blir nog vänstersväng ialla fall, fast det är ju bra med en opposition som inte liknar regeringen. Nu kommer det finnas tydliga alternativ. Vänster- eller högerpolitik?

Skönt med helg. Måste nog ägna tid åt politik ändå. Fullmäktige på måndag och teknisk nämnd onsdag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar