måndag 7 februari 2011

Ny vecka

Vad skönt det varit med helgledigt. Trevliga middagsgäster i lördags, blev många glada skratt. I söndags ett besök på fotografiska museet, tack och lov har cafeterian blivit riktigt bra. Kriteriet på ett riktigt bra museum är bra museieshop och bra café!

Nu är det vardag igen och veckan började med att en delegation bestående av teknisk direktör, VA/avfallschef, controller och jag själv var kallade till KSAU (kommunstyrelsens arbetsutskott) för att redogöra för förslaget till ny VA-taxa. Det ärendet är riktigt komplicerat och invecklat. Verkar som om KSAU avser att återremittera till tekniska nämnden, då blir det en helaftonsföreställning för tekniska nämnden eftersom det sedan årsskiftet är ny nämnd och alla ledamöter måste ju förstå för att kunna fatta beslut.

Imorgon ska jag tillsammans med kommunalrådet och byggnadsnämndens ordförande träffa några kritiska enebybergsbor. SL bygger bullerplank och en del kringboende har synpunkter på säkerheten och den estetiska utformningen.
Det är inget ärende som jag är ansvarig för men eftersom jag fått en del mejl så tycker jag det är lika bra att träffas för att kunna reda ut vad som gäller och vem som ansvarar för vad. Oftast är det både enklare och trevligare att ta det öga mot öga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar