onsdag 3 november 2010

Nu blir det helgledigt

Mycket trevligt möte idag på Slottet med Moderata Seniorer. Jag har ännu inte riktigt åldern inne, fick vara med ändå. Berättade om koalitionsförhandlingar och resultatet. Först en inspirerande liten föreläsning om tidiga moderatkvinnor. Riktigt tidiga, början på 1900-talet.
Tänk vilka föregångare vi har, moderaterna också mera föregångare än socialdemokraterna. De ska ju oftast ta åt sig äran för mycket (eller allt), men absolut inte tidig kvinnorepresentation, där vinner vi med hästlängder.

Imorgon ska jag göra lite helg, behöver avkoppling. Det behöver nog alla, jobba hårt sen vila, den modellen passar mig utmärkt. När jag jobbar, jobbar jag intensivt och när jag vilar så vilar jag riktigt ordentligt. Kan faktiskt läsa en bok från pärm till pärm utan att få det minsta lilla dåliga samvetet.

På söndag ska valberedningen träffas igen, det är ett jättepussel som ska läggas. Börjar som vanligt med kantbitarna, sen de som är lite olika i både färg och form och de svåra bitarna som ser helt lika ut sparas till sist. Precis som ett vanligt julpussel där ju den blå himlen läggs allra sist och också är svårast.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar