tisdag 2 november 2010

Moderaterna, Danderydscentern och Kristdemokraterna leder Danderyd den kommande mandatperioden

Ja det är sant! Vi moderater ska regera tillsammans med centern!
Egentligen är våra grundläggande värderingar helt lika, men för ett oppositionsparti gäller det ju att profilera sig och det är just vad centern gjort.
Nu handlar det om samarbete och det är väl egentligen vad politik alltid borde handla om, vi har ju fått ett förtroende att förvalta danderydsbornas pengar, och inte det minsta, att utveckla Danderyd till en ännu bättre kommun. Det är jag helt övertygad om att den här koalitionen kommer göra på ett mycket bra sätt.

4 kommentarer:

  1. Hej Carina
    För en gångs skull har du fel. Det är inte centerpartiet i Danderyd som profilerat sig senaste mandatperioden, det partiet är alltid lika opportunistiskt.
    Det är moderaterna som under Gunnar Oom givit sig ut på fullständigt demokratiskt obegripliga turer.
    Nu får ni som tack regera med Danderydscentern och kd. Grattis! vill jag säga.
    Och dessutom får ni precis som ni ytterst vill: Hålla folkpartiet i Danderyd utanför styret. Det är ert högsta mål, det vet vi.
    Men jag får väl tillägga en sak:
    Vi ses 2014.
    Vännen och trogne Alliansmedarbetare från Stocksundsbänken i riksdagen
    Gunnar Andrén

    SvaraRadera
  2. Hej Carina!
    Jag tycker din blogg är trevlig och intressant, men hur kommer det sig att Danderydsmoderaternas webb är så sorgligt ouppdaterad? Ditt senaste pressmeddelande är från maj 2010. Borde det inte t.ex ligga ett pressmeddelande om den nya koalitionen där nu? Jag hittade pressmeddelandet och uppgörelsen på Cs webb.
    med vänlig hälsning, Mia

    SvaraRadera
  3. Hej
    Ja, vad ska jag säga. Har suttit i timtal och försökt idag men det enda jag lyckades med var att istället plocka bort allt!!
    Ska få hjälp, förhoppningsvis redan i eftermiddag, då kommer både pressmeddelandet och överenskommelsen mellan våra tre partier finnas där.
    Igen, jag är ledsen.
    Carina

    SvaraRadera
  4. Hej
    Nu finns både pressmeddelandet och det fullständiga samarbetsavtalet att läsa här på min blog.
    Hälsn
    Carina

    SvaraRadera