torsdag 3 juni 2010

Första spadtaget

Igår hade jag den stora äran att ta det första spadtaget för förskolan Björkdungen. Detta skedde inte med en vanlig spade utan högt upp i en stor grävskopa tog jag ett riktigt tag. Det var riktigt kul och jag vet nog vad jag vill bli när jag blir stor - grävmaskinist!

I Danderyds föds ca 300 barn om året och de allra flesta av dem behöver förskoleplats, visst flyttar ungefär lika många barn över till skolan och frigör platser för de små men vi vill erbjuda barnen bra förskolor i bra lokaler och därför byter vi ut en del av våra tillfälliga paviljonger mot permanenta.
Många är kommunerna som brottas med problem att hitta förskoleplatser till alla barn men i Danderyd arbetar vi målinriktat och kan också erbjuda alla som behöver en plats.

Nu ska jag ut på busstur med tekniska kontoret för att titta på alla projekt och annat de arbetar med just nu. Nyttigt och viktigt att se och lära.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar