måndag 26 april 2010

Besökt Svalnässkolan

Idag besökte jag tillsammans med Boris von Uexküll och Anders Bergstrand klass 3 i Svalnässkolan, Djursholm.
Barnen hade, med frökens hjälp, skrivit brev till "Politikerna i Danderyds kommun", de hade en del synpunkter och konkreta förslag på hur vi skulle få deras skola bättre. Som jag sa till eleverna "jag får aldrig några riktiga brev, bara mail" det var därför extra roligt att komma och besöka klassen för att tacka för deras engagemang.
Faktiskt blev de förvånade att vi ville komma, men det är ju självklart! Vi politiker är till för att göra Danderyd bättre för alla, och särskilt barnen!
Från de flesta eleverna kom synpunkter på att skolmaten inte var något vidare....toaletterna lämnade också en del övrigt att önska....
När jag gick därifrån hade jag med mig en önskelista, en hel del av förslagen var riktigt bra och jag kommer naturligtvis kolla om vi har pengar i budgeten för att åtminstone kunna möta en del av deras önskemål. Risken är väl nu bara att de hinner sluta trean för att gå vidare till annan skola innan något kan realiseras men flera av dem hade syskon som finns kvar och dessutom använder de skolgården också på helgerna.

1 kommentar:

  1. Av nyfikenhet: genomförde ni någon förändring efter ert besök?

    Mvh, Sonja Catani

    SvaraRadera