onsdag 24 februari 2010

Sportlov

Tänk vad underbart att alla stockholmsbarn får uppleva ett riktigt härligt vitt sportlov...det känns som det var länge sen.
Har faktiskt tänk åka ut till härliga Skärmaräng och bara njuta av både vintern och några olästa böcker...tänk att det är så svårt att slå sig till ro hemma i soffan och läsa men härligt att det är så enkelt när man är på landet...där finns inte mycket annat som lockar en semesterfirare.
Kanske blir det en eller annan politisk tanke tänkt också, får se om de stannar kvar i huvudet eller om det blir några rader nedtecknade...
Just nu ligger fokus på snö och is, jag drattade faktiskt på ändan i morse. Slog mig inte så mycket men blev desto mera förvånad när jag plötsligt bara låg där.

Ska försöka få tag i längåkningsskidor till sonen, han har aldrig provat på det utan skidåkning för honom betyder utför en vit fjällsluttning. Nu ska det stakas och skatas...inspirerade av OS.

Visst är det skönt med en riktig vinter, nu gäller det att njuta, vi vet aldrig när eller ens om vi får uppleva det här igen...

2 kommentarer:

  1. Jag ska också leta längdskidor + pjäxor. Slängde mina pjäxor förra vintern, för de var gamla och slitna. Behöver nya, men de är väl slut överallt? Kram Gunilla

    SvaraRadera
  2. Hej. Jag har hur många par som helst. Kram pappa.

    SvaraRadera